Sunday, May 13, 2012

Mama's Day!


 Χρόνια πολλά στην πιο υπέροχη μαμά του κόσμου. Από το πιο τυχερό παιδί του κόσμου (μαζί με την αδερφή μου!). Την μαμά που ήταν πάντα γλυκιά (ό,τι πιο γλυκό υπάρχει στη γη), υπομονετική, ήξερε τα πάντα, μπορούσε τα πάντα, διόρθωνε τα πάντα, δεν είπε ποτέ, μα ποτέ πικρή ή σκληρή κουβέντα, ήταν πάντα καταφύγιο παρηγοριάς και αγάπης... Μου διάλεξε τον πιο καταπληκτικό μπαμπά του κόσμου, πρόσφερε στέγη και τροφή σε όλα τα αδέσποτα που της κουβάλησα (γατιά και πουλιά), έκανε τα καλύτερα παιδικά γενέθλια από όλες τις μαμάδες, μου χάρισε μαγικά παιδικά χρόνια και αναμνήσεις, μπορεί να ζωγραφίζει (παραμύθια μόνο για μένα) και να φτιάχνει κοσμήματα (ακόμα και ότι μου'ρθει στο κεφάλι να της παραγγείλω) και είναι καλλιτέχνιδα κι εγώ τόσο περήφανη για την μαμά μου! Έραβε και έπλεκε μοναδικά ρούχα, ήταν η πιο όμορφη και κομψή, με άφηνε να διακοσμήσω όπως θέλω το δωμάτιό μου και να φέρνω τις φίλες μου στο σπίτι κάθε μέρα μετά το σχολείο να φτιάχνουμε γλυκά και να πίνουμε γαλλικό καφέ (όταν στην Βέροια δεν υπήρχε άλλο σπίτι με γαλλική καφετιέρα), έλεγε πάντα το σωστό πράγμα και επίσης δεν με πέταξε στον δρόμο όταν ήμουν ένα άγνωστο, φρικτό πλάσμα στην εφηβεία μου. Όταν ήρθαν πολύ δύσκολες στιγμές ήταν βράχος για όλους μας, ποτέ στην ζωή της δεν παραπονέθηκε για τίποτα και ήταν η πρώτη που πρόσφερε βοήθεια στους πάντες. Αγαπάει όλα τα πλάσματα της γης και το δείχνει, αγαπάει τα λουλούδια, τη μουσική και τα ταξίδια, το διάβασμα και το ποδόσφαιρο. Και το τέννις, τη φόρμουλα 1 και κάτι άλλα περίεργα πράγματα, όπως το σιδέρωμα... Σε μερικά πράγματα δεν της μοιάζω καθόλου και σε άλλα πάλι... Όταν ήμουν μικρή, άγνωστοι με σταματούσαν στον δρόμο και με ρωτούσαν "αν είμαι η κόρη της Ανθούσας" και "τι κάνει η μαμά σου" γιατί της μοιάζω τόσο πολύ που με αναγνώριζαν κι εγώ καμάρωνα που έμοιαζα στην όμορφη μαμά μου. Εύχομαι να μπορούσα να της μοιάσω πιο πολύ, κυρίως στο πόσο υπέροχος άνθρωπος είναι... Είμαι πολύ ευτυχισμένη που την έχω μαμά μου και εύχομαι μια μέρα να μπορέσω κι εγώ να προσφέρω στα παιδιά μου ότι μου πρόσφερε εκείνη και να με αγαπάνε όσο την αγαπώ εγώ. Επίσης ο μόνος λόγος που είμαι εντάξει σήμερα αν και  δεν είμαστε μαζί είναι επειδή ξέρω πως πολύ σύντομα θα πετάξω κοντά της! 
Happy mother's Day to the most wonderful mum in the world. From the luckiest child in the world (my sister too!). The mum that has been always sweet (nothing sweeter on earth), patient, knew everything, could do everything, could fix everything, never, ever said a bitter or mean word, always been a shelter of love and comfort... She chose for me the best dad in the world, provided roof and food to every stray creature I brought  home (cats and birds), threw the best birthday parties of all mums, gave me magical childhood and memories, she can paint (fairy tales just for me), make jewels (even the crazy ones I order), she is an artist and I am so proud of my mum! She sewed and knitted lovely clothes, she was the most beautiful and chic, she let me decorate my room as I wished and bring to the house all my friends every day after school to bake and drink french coffee (when ours was the only house in Veria with an electrical filter coffee maker), she always said the right thing and did not throw me on the street when I became a horrendous creature (teenager). On very difficult times she was a rock for all of us, she has never complained in her life and is the first one to give her help to everybody. She loves every living being and she shows it, she loves flowers, music and travels, reading and football. Also tennis, formula 1 and other strange things like ironing... In some things I'm nothing like her and in others... When I was a kid strangers stopped me on the street and asked me if "I was Anthousa's daughter " and "how is your mother" because I looked so much like her that they recognized me and I was gloating  because I looked like my beautiful mum. I wish I could be more like her, mostly take something of her great personality... I' m so happy to have her as my mum and I wish I can some day offer to my children what she offered to me and to be loved by them as much as I love her. The only reason I'm ok today even though I'm not with her is the fact that I'll fly to her soon!

Μανούλα μου σε ευχαριστώ για όλα (κυρίως γιατί με γέμισες αγάπη κι έτσι μπορώ κι εγώ να αγαπώ, με έμαθες να ξεχωρίζω το καλό και το δίκαιο και να τα επιλέγω παρόλο που οι γύρω μου επιλέγουν το εύκολο και τον ατομισμό, να μην παραιτούμαι ποτέ από τα όνειρά μου και να μην λυγίζω από τις δυσκολίες, να είμαι αισιόδοξη και να έχω πίστη, σ'ευχαριστώ που φροντίζεις το γατοπαιδί μου και το παράφωνο πουλί που βρήκα στην αυλή, που ξεπερνάς ό,τι κι αν πω, ό,τι κι αν κάνω μ' ένα "Μαρία!" κι ένα αυστηρό βλέμμα που μετατρέπεται σε χαμόγελο και για τόσα, τοσα ακόμα...).
Manoula thank you for everything (for giving me so much love that I know how to love, for teaching me to know the good and right and choose them when the others around me choose the easy and selfish, to never quit my dreams and let difficulties change me, to be optimistic and have faith, thank you for taking care of my cat-baby and the cacophony  of a bird I saved on the garden, getting past anything I do and say with a "Maria!" and a strict look that turns into a smile and so,so many other things...).

Σε αγαπώ πολύ. Υπομονή, έρχομαι!
I love you so much. Hang in there, I' m coming!

1 comment: